Internet zmienia definicję telewizji

Współczesna technologia stwarza wiele nowych możliwości, a jej pierwszą ofiarą może być tradycyjna telewizja.

telewizja photo

Świat się zmienia

Dziś stacje telewizyjne zmieniły się z nastawionej na dostawcę na nastawioną na konsumenta. Dla nadawców i operatorów – którzy decydowali o tym, czy treści będą żyły, czy umarły – Internet okazał się najbardziej destrukcyjnym zjawiskiem, wiszącym groźnie nad ich strumieniem zysków. Wszystko dlatego, że Internet zmienia biznes telewizyjny na zawsze. Zmiany te wpływają na definicję samej telewizji. Na to, co tak naprawdę rozumiemy przez telewizję. Kiedyś odnosiło się to do urządzenia przypominającego obudowę, z programowaniem na niewielkiej liczbie kanałów. Dzisiaj widzowie mogą oglądać piłkę nożną, dramat, aktualności i najnowsze filmy online, gdzie tylko chcemy. Czasem jednocześnie na tablecie lub smartfonie.

Widzowie mają kontrolę, tworząc osobiste listy odtwarzania, podczas gdy cyfrowe nagrywarki, aplikacje i strony internetowe telewizji umożliwiają oglądanie wszystkiego, co chcemy.. Komentarz natychmiast przechodzi do mediów społecznościowych, a nie do cotygodniowego przewodnika telewizyjnego lub codziennej gazety. YouTube i treści komercyjne przenikają się. Dzieje się tak od lat, ale przemysł telewizyjny dopiero zaczyna reagować na wyzwania.

Już dziś całe pokolenie jest wychowywane Netflix, Hulu i YouTube. Telewizja na żywo drogą radiową (OTA) stała się niszą telewizji reality, sportu, powtórek i wiadomości. Powodem utrzymania abonamentu kablowego jest oglądanie specjalistycznych kanałów sportowych lub wysokiej jakości kanałów opartych na subskrypcji. Jednak wiele opłat za połączenie kablowe obejmuje dostęp do aplikacji, które pozwalają na korzystanie z tych kanałów ponad górną granicę (OTT) w modelu „cięcia kabli”. To nowy sposób oglądania telewizji.

Nadawcy telewizyjni reagują

Wysokiej jakości telewizja internetowa, filmy online i relacje, wymagają dostępu do Internetu szerokopasmowego, który wciąż nie jest dostępny wszędzie. Czy operatorzy zainwestują w infrastrukturę szerokopasmową, jeżeli oznacza to zmniejszenie ich lukratywnych rynków telewizyjnych? Odpowiedź na to pytanie dotyczy samej koncepcji Internetu, demokratycznego medium w najczystszym znaczeniu, zasadniczo odmiennego od biznesu operatorów telewizyjnych. Chociaż telewizja oparta na reklamach jest nadal głównym modelem przychodów, to subskrypcje są również atrakcyjne pod względem finansowym. Pokazują to doskonale media społecznościowe. Telewizja społecznościowa jest konsekwencją konwergencji telewizji i Internetu. Twitter, Facebook i rosnąca lista aplikacji na tablety, umożliwia ocenianie, rejestrację i natychmiastową komunikację między widzami, aktorami i postaciami. Wkrótce aplikacje umożliwią dzielenie się fragmentami programowania. Tu wszyscy budują lojalność wobec marki i programu.

Telewizja ma niesamowitą moc łączenia ludzi poprzez zachęcanie ludzi do identyfikowania się z bohaterami filmów i oglądania ich losów. To raczej nie ulegnie zmianie, niezależnie od tego, czy odcinki będą co tydzień, czy oglądane na bieżąco. Jednak technologia telewizji internetowej, pozwala nam śledzić te losy, wygodniej, taniej i przede wszystkim, kiedy tylko chcemy.

Leave a Reply